keskiviikko 13. elokuuta 2014

Kuopio Triathlon Perusmatka - MÄ TEIN SEN! :')

Mä tein sen vihdoinkin! Kuopiossa vedin viime lauantaina triathlonin perusmatkan maaliin asti. Vähän puolikuntoisena, mutta en kadu mitään! Triathlon kipinä sai kyllä uutta tulta alleen! ;)

Kisapaikka oli hieno ja hyvin järjestetty. Tultiin hyvissä ajoin paikalle, mutta silti meinasi iskeä paniikki yhdessä vaiheessa kun vein pyörää paikalleen ja olisi pitänyt ehtiä infotilaisuuteen samaan aikaan. "MITÄ JOS MÄ MISSAAN JONKU TÄRKEÄN INFORMAATION!?!?!" Toki olin lukenu kaikki infot ja ohjeet moneen kertaan jo etukäteen et tuskinpa. :D No mutta ehdin molempiin ihan hyvin. Turha paniikki siis. :)

Sää oli mukavan aurinkoinen, mutta ei turhan kuuma. Tankannut olin hyvin nestettä ja energiaa ennen kisapäivää ja kisapäivänä. Lähtö ei ollut niin  kamala, mitä alkuun minua oli vähän ehkä peloteltu. Uinti on kuitenkin itselleni se vahvin osuus niin pääsin hyvin heti kärjen joukkoon uimaan. Suunnistuskin sujui ihan hyvin. Miehet lähtivät ensin ja sitten naiset ja yli 50 miehet. Mukava fiilis kun sai uidessa vaan ohitella kaikkia miehiä aikaisemmasta lähdöstä! :)

Uinnista pyöräilyyn vaihto meni vähän sumussa, en osannut suunnistaa pyörälle vaan haahuilin vähän. Pyörälle päästyä kaikki sujui sitten hyvin. Taas magee fiilis kun sai alkuun ihan rauhassa pyöräillä, mutta sitten se todellisuus iski ja ylämäki. :D Eli eihän mun jalat jaksanu pitää hyvää vauhtia yllä pyöräilyosuuden ylämäessä, joka vielä poljettiin yhteensä neljä kertaa. Suhahtaen vain ohitte kaikki miehet ja naiset. No viimeiselle kierrokselle mentäessä kisa-Heidi joutui siis pettymään, koska jos kisoihin mennään niin aina voitto mielessä tietty! ;) (Ne jotka on kilpailuhenkisiä varmasti ymmärtää tämän olo tilan :D) Jouduin siis toteamaan itselleni, että nyt vaan Heidi fiilistellen maaliin asti. Voitto se on sekin! :)

Pyöräilystä juoksuun vaihdossa oli energiat nollassa. Onneksi heti juoksun alussa oli tankkauspiste niin siitä energiaa ja menoski. Mielessäni vain sanat "Tossua vain toisen eteen!" ja "Jokainen askel on lähempänä maalia." Ensimmäisen 5 km hölkkäsin ihan hissukseen, melkeimpä pk-vauhtia ja fiilistellen maisemia ja sitä että olin jo tässä asti, enää ei ollut mahdollisuutta luovuttaa.

Viimeiselle 5 km nostin vähän vauhtia niin että jo kunnolla hengästyin. Vessa hätäkin oli, mutta ajattelin, että siihen menisi koko päivä kun tätä uikkaria alan riisua tuolla bajamajassa, joten kyllä mä kestän. Ja niin kestin. Maaliin pääsin ja loppu aika oli alle 3,5 h minkä asetin itselleni tavoitteeksi. Itku tuli, koska MINÄ TEIN SEN!! :) Loppupäivän ainakun ajattelin tuota lausetta meinasi itku tulla. :D

Loppuaika 3:18:10
Uinti 1500 m 26:18 
Pyöräily 40 km 1:32:59 
Juoksu 10 km 1:14:59

Paljon parannettavaa siis vielä on, jos haluan kutsua itseni ihan oikeaksi Triathlonistiksi. Katsotaan mitä tulevaisuus pitää sisällään ja miten tavoitteet kehittyy. Kyllä mä sen vielä meen alle 3 h ja reippaasti! ;)

Tässä vielä vähän kuvia loppuun kertomaan fiiliksistä. :)

Alkuvalmisteluja


Lakki hyvin, kaikki hyvin

Jossain tuolla minä polskin

Uinnista pyöräilyyn

Polkee, polkee

Maali! <3




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti