perjantai 27. toukokuuta 2016

Matkalla oikeaan suuntaan

Tiedättekö sen tunteen, kun tuntuu että elämä kulkee pitkästä aikaa oikeaan suuntaan? Tänään minulle tuli sellainen tunne uimassa. Tyyni, rauhallinen ja onnellinen olo.<3

Viimeiset puoli vuotta oon ollut jollain tavalla hukassa. On ollut jonkin asteista työuupumusta, jonka voin nyt tunnustaa näin julkisestikin. Helmikuun lopulla olin tauolla vähän kaikesta. Olin omissa oloissani Ilmajoen mökillä ja se teki kyllä hyvää ja tuli todellakin tarpeeseen. Nukuin, söin, ulkoilin ja katsoin elokuvia, en muuta. Tuolta toisesta blogistani pääset lukemaan, miksi tuo Tauon paikka oli tuolloin enemmän kuin tarpeen.

Maalis-huhtikuu menikin sitten ihan mukavasti. Kotona kaikki oli paremmin kuin mallillaan ja töissä meni mukavasti. Toukokuun alussa tuli kuitenkin tunne että kaikki ei vieläkään ole ihan niin kuin minulle olisi hyväksi. Oli otettava taas aikalisä. Tällä kertaa tiesin että asioiden tulee muuttua.

Ja nyt ne tuleekin muuttumaan. Syksyllä jätän ryhmäliikuntavastaavan tehtävät ja palaan jälleen vain trainervastaavaksi. Syvä helpotus, kiitollisuus, tyyneys ja rauhallisuus. Tiedän että tämä on oikea ratkaisu, vaikka se ei ollutkaan helppoa myöntää itse, että "Ei, en vain pysty tähän enää." Joudun toki työstämään vielä omia ajatuksiani, jotta löydän taas sen Heidin joka olin vuosi sitten. Minun tulee jälleen opetella olemaan enemmän oikeasti läsnä, keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja panostaa siihen mikä tuntuu omimmalta.

#afterswimming

Se, miksi juuri tänään tajusin, että olen jälleen oikealla tiellä, oli se että uintitreeneissä perhonen kulki taas! Niin hienoa! :D Puoli vuotta on perhosuinti tuntunut ihan kamalalta. Muut lajit ovat kulkenee ihan jees, mutta tuo päälajini ei sitten ole tuntunut yhtään hyvältä. Mutta tänään se tuntui taas siltä miltä sen kuuluukin tuntua. Liekki palaa jälleen!

On se kumma, että vasta tänään ymmärsin tuon yhteyden työuupumuksen ja perhosuinnin kulkemattomuuden välillä. Näin se vain on, että se vaikuttaa kaikkiin elämän osa-alueisiin ja se painaa niin mieltä kuin kroppaakin. Mutta onneksi tänään kroppani tuntui taas enemmän omalta tuolla altaassa. Kyllä se mielikin sieltä tulee perässä, koska tiedän että olen taas matkalla oikeaan suuntaan. Kulkemassa sinne minne minun kuuluukin kulkea elämässäni.

Näillä fiiliksillä viikonloppuun. #haveagreatweekend
<3: Heidi

2 kommenttia:

  1. Näin se on, kaikki vaikuttaa kaikkeen.

    Ajattelen kumminkin niin, että en ole sama ihminen tänään, kun olin vuosi sitten, viikko sitte tai edes päivä sitten. Olen joka hetki eri ihminen. Olen edellistä hetkeä valmiimpi ja kokeneempi. Itseni tämä vapauttaa siitä taakasta mitä minun pitäisi olla, sen sijaan tyydyn olemaan sitä mitä olen.

    Jukka poika kertoo kappaleessaan hyvin:

    "Viestii on muokattu viimeks eilen
    Et säkään oo sama kun ennen
    Fiilis on muuttunut viimeks tänään
    Et säkään oo sama jäbää
    Viestii on muokattu viimeks eilen
    Et säkään oo sama kun ennen
    Maailma on muuttunut viimeks tänään
    Viimeks tänään"

    Hyvää loppukesää ja tsemppiä kaikkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Kiitos kommentistasi ja hyvää loppukesää sinullekin! :)

      Poista